הצעות להקניית השיר

היות שיש בשיר פזמון החוזר על עצמו מספר פעמים באופן זהה, וגם העיבוד חוזר על עצמו באופן זהה, מומלץ להתחיל מלימוד הפזמון, הן ברמת המנגינה הראשית והן ברמת המנגינה המלווה. מומלץ לא ללמד כרגע את הפזמון האחרון שבו חל שינוי.

מומלץ ללמד את הפזמון החוזר בעל פה ללא מילים, ללמד את כל המקהלה את שני התפקידים ולגוון בחלוקה בין הקבוצות (המנעד של שני התפקידים איננו קיצוני ואין בעיה שכל הילדים ילמדו לשיר את שניהם).

לאחר לימוד הפזמון אפשר לקיים שיחה עם הילדים על נושא הצבעים. שאלות מנחות: מהם צבעים קרים? מהם צבעים חמים? איזה צבעים נמצאים בקופסת הצבעים שלך? מה מסמל כל צבע עבורך?

רק עכשיו, לאחר ההיכרות עם הפזמון גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינת טקסטואלית, אפשר לחשוף את הזמרים לבתי השיר. המקהלה תבצע את הפזמון בכל מקום בו הוא מופיע ואילו המנצח/ת ישירו את מנגינת הבתים.

הילדים יקבלו את מילות השיר ויתקיים דיון על הבתים. שאלות מנחות: איזה צבעים נכללים בקופסת הצבעים של הדוברת? מי מהם צבעים חמים ומי מהם צבעים קרים? האם אתם מזדהים עם האסוציאציה שמעלה כל צבע בראשה של הדוברת?

הילדים ילמדו לשיר את המנגינה הראשית של בתי השיר ולאחר מכן את המנגינה המלווה.

רק בסוף התהליך - לחשוף את הילדים לפזמון האחרון, ללמד אותו, לקיים דיון בעקבותיו ולספר לילדים על הרקע לכתיבת השיר. שאלות מנחות: האם אנחנו מבינים את השיר באופן שונה לאחר החשיפה לפזמון האחרון? כיצד מציירים שלום? האם הייתם בוחרים באותם צבעים לציור השלום שלכם?

הצעות לביסוס השיר

אחד האתגרים בביצוע השיר הוא המקצב הסינקופטי המאפיין אותו. מומלץ לתרגל את שירת התפקידים תוך כדי הקשת פעמה, כשהפעמה יכולה להיות גם רבעים וגם חצאים (אלברווה). מומלץ להתחיל בהקשה של רבעים ובשלב מאוחר יותר, כאשר המקהלה שולטת יותר במקצב, לעבור להקשה של חצאים ותחושת אלברוה כדי ליצור זרימה.

אתגר נוסף הוא הבלאנס בבתי השיר. המנגינה הראשית נמצאת בקול התחתון ואילו הקול העליון מבצע מנגינה מלווה שצריכה להיות עדינה מאוד, ולא לתפוס יותר מדי תשומת לב. מעצם היותה של מנגינה זו גבוהה יותר, היא עלולה לתפוס יותר תשומת לב, ועל כן מומלץ לעשות תרגילים של בלאנס שונה בין הקולות עד להגעה לבלאנס הרצוי.